HER İNSAN BİR DEVLETTİR

& Bu kişi devletinin, bir hâkimi, bir de savcısı vardır.  

& Her insanın adeta beyni savcı, vicdanı ise hâkimdir. 

& Desene insan devletinin bir savcısı bir de hâkimi vardır.

& Keza her insanın adeta kamu ve özel hukuk alanı da bulunur.

& Özel hukuk alanı adeta kişinin özel alanını, fıtratını, kamu hukuku alanı ise kişilerin genelinin ortak alanını, toplumların huzurunu ve geleceğini ilgilendirir.  

& Bu kişi devletinin özel ve kamu hukuku yaptırımı ise cennet ve cehennemdir. 

& Bu kişi devletinin kolluk güçleri ve hukuki yaptırımı ise ahiret inancıdır. 

& Ahirete inanan insan, Allah hakkı ve kul hakkını ihlal edemez. 

& Ederse ahiret hayatında hâkimlerin hâkiminin huzuruna çıkacağını ve muhakeme olacağını bilir. 

&İstihbarat defteri ona hesap görücü olarak yetecektir. 

& Suç dosyasında ne küçük ne de büyük ne yapmışsa hepsi yazılmıştır. 

& Kim zerre kadar iyilik yapmışsa, onu O kitapta görecektir. 

& Kim de zerre kadar kötülük yapmışsa, onu da O kitapta bulacaktır. 

&İnkâr ve itiraz etse de şahitler / tanıklar (el, dil ve bel) onu yalanlayacaktır. 

& Onların dünya hayatında yaptıklarını, ahirette,  Allah, Resulü ve bütün müminler göreceklerdir. 

& Bu yasalar gereği, klasik dönemlerde ahiret inancı güçlü olduğundan suç oranı daha düşüktür. 

& Ahiret inancı zayıflayan toplumlarda, suç oranı artmış olduğundan yeni çözüm olarak kolluk güçleri devreye sokulmuştur. 

& Ancak her insanın başına bir polis dikemeyeceğimize göre, ahiret inancı daha güçlü bir yaptırım olsa gerektir. 

& Teknoloji ve mobeseler gelişse de iki omuzumuzda bulunan  mobeseler kadar henüz  etkili olamamışlardır. 

Desene kişi devletlerinde özel ve kamu hukukunun ayrı bir yeri vardır. 

& Gerçi kişi devletleri pek çok toplumda hâlâ hâkim olduğu bilinmektedir. 

& Devlet tüzel kişilik olarak kurumsal hale getirilse de kendi kurduğu kişi devletinin yasasına uymayı terk edememiştir. 

& Kendi devletini kendi kurmuştur, kendi hukuki yaptırımınıda kendi yapmaktadır, kurumsallaşmayı henüz anlayamamıştır. 

& Bu bağlamda kamu ve özel hukukun sahası doğru bir şekilde belirlenmelidir. 

& Takibi şikâyete bağ suçlar yani insan hakkını ihlal eden suçlar ile resen kovuşturulan kamu suçları birbirinden doğru olarak ayrılmalıdır. 

& Bu hukuk branşlarının birbirinden ayrılması önem arz eder. 

& Bu bağlamda kişilerin özel hayatlarındaki günahlara müdahale kıyamet alameti sayılır.  

& Desene kişinin özel hukuku, özel alanını, kamu hukuku genel olarak birlikte yaşam alanını ilgilendirir. 

& Tarihteki kavimlerin yaptıklarına müdahaleler, takibi şikayetin dışında kamu hukuku alanını bozdukları içindir. 

Ramazandan sonra ne yapmalı? İnanç dünyamızı nasıl inşa edebiliriz? Ramazandan sonra ne yapmalı? İnanç dünyamızı nasıl inşa edebiliriz?

& Birlikte yaşam alanındaki davranışların nasıl olacağı konusunda üst otorite ve kanun koyucular yani Şârî tarafından koyulan ilkeler esas alınmalıdır. 

& Bu ilkelerin muhatabı insandır ve insanın davranışlarını esas alır, bunlar için hukuki yaptırımlar getirir. 

& Desene iç ve dış hukukumuz için genel ve özel yasalar konulmuştur. 

& Bu yasalarla insanlar adeta kendilerini yönetirler. 

& Keza insan, kendi kendini yönetirken, kendi kendine ceza da verebilir. 

& Bu ceza adeta uyarı olur, kınama olur. 

& Bu ceza idari bir ceza da olabilir. 

& Bu cezayı beyin verebilir. 

& Bazen de insan kendi kendine adeta adli ceza da verebilir. 

& İşlediği günahtan tövbe ile hükmü geri de bırakabilir. 

& Vicdanı onu mahkûm da eder, vicdanen cezasını da çekebilir. 

& Desene her insanın adli ve idari yargısı vardır.  

& Keza her insanın adli ve idari yaptırımı da vardır.  

& İnsanın hukuk düzeni, insanın kamu düzenini korumak için vardır. 

& İnsanların iç hukuklarını tanzim eden yasalar ile dış hukuklarını tanzim eden yasaları da bulunur. 

& İnsanların iç hukukları sübjektif olduğundan genellikle tanzim edilemezler. 

& İnsanın iç hukukunun yasaları tevkifi olup taabbudi yasalardır. 

& Bu yasalara eklenti ise bir  bidat sayılır. 

& İnsanların ş hukuk yasaları objektif olduğundan ve sosyal yapıların değişmesiyle değişebileceğinden genellikle tanzim edilebilirler. 

& Kişilerin haklarının ihlali konusunda genellikle katî delille takibi şikâyet esas alınır. 

& Bu da mağdurun zannî delille değil de iddia edenin iddiasınıyeterli delille yola çıksa da kesin delille suçluluğunun ispatlanması gerekmektedir. 

& Zira şüpheden ise sanık yararlanır.

& Münafıklığın kol gezdiği dünyamızda buna daha da ihtiyacımız bulunmaktadır. 

& Basit şüphe, makul şüphe, yeterli ve kesin şüphe / delil ayrımı suç  isnadında çok önemlidir. 

& Ceza da hata etmektense şüpheden sanığı yararlandırmak evrensel ve kadim ilkelerimiz bulunmaktadır. 

& Bu bağlamda ceza vermektense mümkün olduğunca şüpheden sanık yararlandırılır.

&Bu ilkeler genel geçer ve kadim ilkelerimiz olmuştur.

&Bugün bilgi ve teknoloji çağında münafıklığın ilacı da bulunmuştur.

& Çağımızda beynin ve düşüncenin okunduğu dünyaya evriliyoruz.

& Her türlü şüphe ve münafıklığın ilacının bulunduğu bir dünyada her şey bambaşka olacağa benziyor.

& Bu bilgi ve teknoloji çağı, yeni hukuk branşlarının doğmasına imkân sunacaktır.

& Keza bu durum meri hukuk normlarının da yeniden inşasını zorunlu kılacağa benziyor.

& Yenidünya düzeninde günümüz dünyasından bambaşka bir dünyaya evriliyoruz.

& Kemerlerinizi bağlayınız, nöronlarınızı kontrol ediniz. Saygılarımla. 

 

 

Editör: Mehmet Yaşar Çiçek