Erzincan İl Sağlık Müdürlüğü Halk Sağlığı Hizmetleri Birimi ile Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi (EBYÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi iş birliğiyle "10 Mayıs Sağlık İçin Hareket Et Günü" kapsamında özel bir etkinlik düzenlendi. Fiziksel aktiviteyi teşvik etmek amacıyla Dumanlı Yaylası’nda gerçekleştirilen doğa yürüyüşüne protokol, akademisyenler ve öğrenciler yoğun katılım gösterdi.

Teori ve pratik doğada buluştu

Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Esra Dilek, Sağlık Hizmetleri Başkan Yardımcısı Dr. Aslan İskender ve Şube Müdürü Orhan Şengül’ün de yer aldığı yürüyüşte, Beslenme ve Diyetetik bölümü öğrencileri doğayla iç içe olma fırsatı buldu. Geleceğin diyetisyen adaylarıyla yapılan yürüyüş sırasında, fiziksel aktivitenin sağlıklı beslenme ile olan ayrılmaz bağı ve kronik hastalıkları önlemedeki kritik rolü üzerine paylaşımlarda bulunuldu.

Sağlık Üniversite

Şanslı öğrencilere bisiklet hediyesi

İl Sağlık Müdürlüğü ve Üniversite arasındaki güçlü iş birliğini yansıtan program, katılımcıları heyecanlandıran bir çekilişle sona erdi. Fiziksel aktiviteyi sürdürülebilir bir alışkanlık haline getirmeyi desteklemek amacıyla düzenlenen çekilişte, yürüyüşe katılan iki öğrenciye bisiklet hediye edildi.

Farkındalık oluşturmak hedefleniyor

Yetkililer, bu tür etkinliklerin sağlıklı yaşam farkındalığı oluşturmak adına büyük önem taşıdığını belirterek, hareketli yaşam tarzının Erzincan genelinde bir yaşam kültürü haline getirilmesi için çalışmaların devam edeceğini vurguladı.

S-7

Muhabir: Haber Merkezi - SK