Hezarfen Ahmet Çelebi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile Erzincan Mesleki Eğitim Merkezinde düzenlenen resmi törene katılan Erzincan Valisi Hamza Aydoğdu, "Mesleki eğitim, güçlü geleceğimizin en sağlam temellerinden biridir" diyerek üretimin önemini vurguladı.
Protokol Gençlerin Heyecanına Ortak Oldu
Erzincan genelinde düzenlenen karne programları kapsamında, Hezarfen Ahmet Çelebi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile Erzincan Mesleki Eğitim Merkezinde anlamlı bir tören gerçekleştirildi. Törene; Erzincan Valisi Hamza Aydoğdu, Erzincan Belediye Başkanı Bekir Aksun, Vali Yardımcısı Mehmet Emre Canpolat, İl Millî Eğitim Müdürü Hacı Ömer Kartal ve eğitim sendikalarının il temsilcileri katılarak öğrencilerin karne heyecanını paylaştı.
Yılın Çırağı ve Kalfasına Ödül
Törende başarılı öğrencilere karne ve ödülleri protokol üyeleri tarafından takdim edildi.
-
"Yılın Çırağı" seçilen Halil Ömer Değirmencioğlu,
-
"Yılın Kalfası" seçilen Mehmet Mert Polat,
-
Mesleki Eğitim Merkezi Okul Birincisi Hamza Aydın ve sınıf arkadaşları karnelerini Vali Hamza Aydoğdu’nun elinden aldı. Öğrencilere karne dağıtımının ardından çeşitli hediyeler verildi.

"Geleceğin Güçlü Türkiye’si Üreten Gençlerin Omuzlarında Yükselecek"
Karne takdimi sırasında mesleki eğitimin ülkenin kalkınmasındaki kritik rolüne değinen Vali Hamza Aydoğdu, gençlerin sadece teorik bilgiyle değil, üretime doğrudan katkı sağlayacak pratik becerilerle donatılması gerektiğini belirtti. Vali Aydoğdu yaptığı açıklamada şunları kaydetti:
"Geleceğin güçlü Türkiye’si; üreten, katma değer sağlayan ve emeğe değer veren nitelikli gençlerimizin omuzlarında yükselecek. Bu doğrultuda mesleki eğitim, güçlü geleceğimizin en sağlam temellerinden biridir. Ülkemizin kalkınmasında ve istihdamın artırılmasında meslek liselerimiz kritik bir rol oynamaktadır."
41 Bin 526 Öğrenci Tatile Girdi
İl genelinde toplam 41.526 öğrencinin karne alarak 2025-2026 eğitim-öğretim dönemini başarıyla tamamladığını ifade eden Vali Aydoğdu, bu süreçte emeği geçen herkese teşekkür etti.
Dönem boyunca büyük bir özveri ve fedakarlıkla çalışan okul idarecilerine, öğretmenlere, personele ve velilere şükranlarını sunan Vali Hamza Aydoğdu; tüm öğrencilere sağlıklı, huzurlu ve keyifli bir tatil dönemi dileyerek sözlerini noktaladı.







