Muharrem ayının 10. günü dolayısıyla Erzincan Valiliği tarafından 25 Haziran 2026 Perşembe günü Dörtyol Meydanı’nda aşure dağıtım programı düzenlendi. Vatandaşların yoğun ilgi gösterdiği programda birlik, beraberlik ve kardeşlik mesajları verildi.
Programa Erzincan Valisi Hamza Aydoğdu, Vali Yardımcısı Mehmet Emre Canpolat, Erzincan Belediye Başkanı Bekir Aksun ve Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörü Akın Levent katıldı. Protokol üyeleri, vatandaşlara kendi elleriyle kepçelerle aşure ikram etti. Programa kamu kurumlarının yöneticileri de iştirak etti.

“Ayrılık, Gayrılık Yok; Hepimiz Biriz”
Programda konuşan Vali Hamza Aydoğdu, Muharrem ayının manevi önemine dikkat çekerek, Erzincan’da kardeşlik ikliminin güçlenerek devam ettiğini söyledi.
Aydoğdu, “Ayrılık, gayrılık yok. Hepimiz biriz, birlikteyiz, canız. Bugün değerli rektörümüz ve belediye başkanımızla birlikte Özel İdaremizin iki bin kişilik aşure dağıtımı programındayız. Vatandaşlarımız da burada. Erzincan’da çok güzel bir hava var. Öncelikle Muharrem ayının mübarek olmasını diliyorum.” ifadelerini kullandı.

“Acılardan Ders Çıkarmalıyız”
Muharrem ayının İslam tarihinde önemli bir yere sahip olduğunu vurgulayan Aydoğdu, Hazreti Hüseyin ve Kerbela hadisesinin tüm insanlık için ibret vesikası olduğunu belirtti.
Geçmişte yaşanan acıların unutulmaması gerektiğini ancak bunlardan ders çıkarılarak geleceğe daha güçlü bir birliktelikle yürünmesi gerektiğini ifade eden Aydoğdu, “Birbirimize değer vermeli, birbirimizi kıymetli hissettirmeliyiz. Birliğimizi daha güçlü ve daha sağlam tutmamız gerekiyor. Önemli olan geçmişteki acıları sürekli deşmek değil, o acılardan ders çıkararak benzerlerinin tekrar yaşanmaması için toplumsal birlik ve beraberlik içerisinde hareket etmektir.” dedi.
“Erzincan Kardeşliğin Şehri”
Erzincan’ın kardeşlik ve dayanışmanın en güzel örneklerinin yaşandığı şehirlerden biri olduğunu belirten Aydoğdu, bu anlayışın sadece sözde kalmaması gerektiğini vurguladı.
“Belediye başkanımızla birlikte Erzincan’ı kardeşliğin şehri olarak ifade ediyoruz. Ancak bunun sözde kalmaması gerekiyor. Bunu davranışlarımızla, yaşam tarzımızla ortaya koymalıyız. Bugün burada çok güzel bir ortam var. Erzincan gerçekten güzel bir şehir. İnsan olmak ve insan kalabilmek çok kıymetli bir nimettir.” diye konuştu.
Konuşmasının sonunda başta Hazreti Hüseyin olmak üzere tüm şehitleri rahmet ve dualarla andıklarını belirten Aydoğdu, Muharrem ayının ve aşure gününün tüm İslam âlemine hayırlar getirmesini temenni etti.
Dörtyol Meydanı’nda gerçekleşen program, vatandaşlara aşure ikram edilmesinin ardından sona erdi.





