Kemaliye Toplum Sağlığı Merkezi ve Bekir Tiryakioğlu İlçe Hastanesi iş birliğinde, yaz mevsimiyle birlikte artış gösterebilen kene vakalarına karşı farkındalık oluşturmak amacıyla Kemaliye'de Kırım Kongo Kanamalı Ateşi (KKKA) konusunda bilgilendirme ve eğitim faaliyetleri gerçekleştirildi.
Eğitim kapsamında öğrencilere ve vatandaşlara; kene tutunması durumunda alınması gereken tedbirler, hastalığın bulaşma yolları ve korunma yöntemleri hakkında detaylı bilgiler aktarıldı. Ayrıca hazırlanan bilgilendirici broşürler dağıtılarak toplumda farkındalığın artırılması hedeflendi.
Yetkililer tarafından özellikle yaz aylarında kırsal alanlarda bulunan vatandaşlarımızın dikkatli olmaları, kene ile temas durumunda en yakın sağlık kuruluşuna başvurmaları gerektiği vurgulandı.
Halk sağlığının korunmasına yönelik eğitim ve bilinçlendirme çalışmalarının ilgili kurumlarımızın koordinasyonunda sürdürüleceği belirtildi.





